fbpx
Bahne

Bahne har vundet GIA og er kåret som en af verdens bedste

Bahnes forretning i Frederiksberg Centret har netop vundet den fornemme internationale detailhandelspris ”The IHA Global Innovation Awards (gia)” for innovation og nytænkning i design-, interiør- og houseware branchen.

Med mottoet, ”Jeg er sgu min egen”, inspireret af Piet Hein, har Bahne i Frederiksberg Centret netop vundet den internationale og yderst prestigefyldte gia Retail Award som en af verdens fem mest innovative detailbutikker inden for design-, interiør- og houseware branchen.

Prisen “The gia Global Award for Retail Excellence” uddeles hvert år af organisationen International Housewares Association i forbindelse med messen The Inspired Home Show i Chicago, og nomineringen til prisen skete, da Bahne i Frederiksberg Centreret i august vandt Designbaseprisen.

”Vi er meget stolte og ydmyge over at have modtaget denne anerkendelse, specielt på vegne af vores fantastiske personale”, siger Jacob Bahne, der er indehaver af Bahnes 20 butikker rundt omkring i Danmark.

International jury stod for udvælgelsen

Den internationale jury, der valgte Bahne som en af de fem vindere af Gia Retail Award, består af Wolfgang Gruschwitz, Gruschwitz GmbH, Scott Kohno, Retail Element LLC, danske Henrik Peter Reisby Nielsen, ReisbyConsult ApS, Anne Kong, underviser og designer specialiseret i Visual Merchandising samt af syv redaktører fra branchemagasiner rundt omkring i verden, og de deltagende butikker bedømmes på mission, vision og strategi. Visual merchandising, marketing, kundeservice og videreuddannelse af medarbejdere samt på innovation.

Om Bahne sagde den internationale jury:

”Bahne i Frederiksberg Centret har fokus på at have en veluddannet og tilfreds medarbejderstab. Man har en holistisk tilgang til målgruppen i mikset mellem design-, bolig og køkkenudstyr samt mode. I butikken arbejdes med temaer, og hver tredje måned redesignes butikken, så den følger sæsonerne. Inventaret er innovativt og fleksibelt, og der arbejdes med belysningen på en måde, så produkter såvel som butik fremstår smukkest muligt. Igennem butikken er der skabt temaer, områder og stemninger, der understøtter den spændende forbrugeroplevelse. Ikke mindst har man på en hel væg turdet skabe et stort grafisk værk, der som en teaterkulisse, giver stemning i butikken. Råt træ giver desuden en fornemmelse af bæredygtighed og miljøvenlighed”.

”Det vigtigste for os er egentlig, at prisen giver os mod på at fortsætte arbejdet med at gøre alle Bahne butikkerne unikke, med et lokalt præg og fokus på en individuel service”, slutter Jacob Bahne, som understreger, at prisen først og fremmest skyldes en stærk holdindsats i butikken og bag kulisserne.